Snöovädret

Idag skulle jag ta mej in till Landskrona för att städa på kontoret. Det såg ju inte så farligt ut trots mors varningar igår. När jag körde på vägen mellan Glumslöv och Landskrona hade snön blåst ner på ett av körfälten. Där fick jag sedan möte och tänkte då vara snäll o gå ut i kanten för att "hjälpa till". Märkte dock plötsligt att jag nog kom några centimeter för långt ut. JAG SATT FAST!! Där kom inga bilar på något av hållen och jag började gräva fram hjulen med mina bara händer... Sedan såg jag min räddning, en rad av bilar (4 st) kom körande. Jag ställde mej brevid bilen och började vinka för att de skulle stanna. Den första bilen med en tant tittade inte ens på mej, de andra tittade men ryckte på axlarna! HELT SJUKT!! Vad tusan! Om någon sitter fast i snödrivorna stannar man inte ens för att höra hur det är? Tänk om jag inte hade haft någon telefon... JÄKLA EGOISTER säger jag bara! Skulle vilja skälla på dem allihop! Ringde Tore, han har koll på sånt tänkte jag! Han skulle dock iväg och sälja fisk så han kunde inte, då ringde jag Anneli (mor o far var på jobbet). Precis när jag förklarade för henne såg jag en minisnöplog i backspegeln och jag flög ur bilen. Fick honom att stanna o dra upp bilen! Jag tackade och tackade men tusan, han förtjärnar mer än ett tack!
Men shit pommes vad sur jag blir på människor, är vi verkligen sådana egoister?
Ska in till Malin ikväll men satsar då på att ta bussen!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tur du kom loss!! Mamma ringde och var helt orolig för dig!! Hoppas de gick bättre på kvällen!

Postat av: Gunvor

Vänligt tolkat (deras beteende alltså): de var rädda för väglaget när de körde och vågade helt enkelt inte stanna. Men gick det att stanna tycker jag det är för skruttigt att inte göra det! Nästa gång behöver man själv hjälp ... Skönt att det slutade lyckligt!

Kram, Gunvor

2007-02-25 @ 23:39:44
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Marie

Låt alltid bilen stå när det blir snö i Skåne =)
TUr att det löste sig som det gjorde.

2007-02-26 @ 09:51:54
URL: http://maraij.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback