Ett litet brödrecept!

Ett litet brödrecept!

När jag nu skulle återuppta mitt bloggande bestämde jag mej för att inte bara visa alster som jag har scrappat eller stämplat. Ett intresse som blivit väldigt stort sedan jag flyttade hemifrån är att laga mat och baka! :)
Igår fick jag för mej att baka en limpa bröd till kvällsmaten när jag hade tröttnat på att plugga... Här e bilden på den!
Receptet har jag fått från Arla! Prova gärna att baka det, supergott e det! :)

Till en limpa bröd behövs:
1 dl grovt rågmjöl
6 dl kärnvetemjöl med fullkorn
1 dl krossade linfrön
1 dl grovhackade cashewnötter
1 dl torkade, hackade aprikoser
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
4 dl mild yoghurt
1 dl lingonsylt

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör i yoghurt och sylt. Klicka ner smeten i en smord avlång bakform (ca 1 1/2 liter). Grädda i nedre delen av ugnen i ca 40 minuter. Stjälp upp limpan och låt den kallna under bakduk.

Igår när jag gjorde brödet uteslöt jag aprikoserna eftersom jag inte e så glad för det, mumsigt blev det! Och jag vet knappt om det finns något lättare bröd att baka själv... Det påstås ju dessutom att detta är nyttigt! :)
Ät det med en skiva ost! MUMS!

Dags att återgå till böckerna... Smell you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback